El passat i el present de les residències
Els serveis socials són un instrument per afavorir l’autonomia de les persones, per millorar les condicions de vida, per eliminar situacions d’injustícia i per afavorir la inclusió social.
Amb l’objectiu de maximitzar la satisfacció i seguretat de les persones usuàries, les seves famílies i el seu entorn proper, enEquip implementa un pla de qualitat, ajustat sempre a les necessitats i característiques de cada servei.
Aquest pla es desenvolupa a partir d’una sèrie de sistemes de control i seguiment, amb la finalitat de garantir l’excel·lència de l’atenció i els serveis prestats i, per descomptat, establir uns canals de comunicació per informar permanentment a les Direccions dels centres de l’estat i el benestar de les persones residents , així com de les incidències que poguessin produir-se.
Tanmateix, els plans de qualitat inclouen un conjunt d’activitats organitzades que, desenvolupades per personal preparat i en el marc d’equipaments i recursos adequats, promouen els mitjans per prevenir l’aïllament social i les prestacions de suport personal, d’informació, d’atenció i ajut a totes les persones i col·lectius que requereixen suport social.
Un exemple d´aquesta necessària adaptació dels serveis per garantir la qualitat, però per sobre de tot la seguretat i la salut de les persones a les que atenem, especialment en els temps de crisis sanitària que vivim actualment, és l’adopció de nombroses mesures a la Residencia Sor Maria Rafaela, gestionada per enEquip.
A la Residència s’han duit a terme diferents mesures per pal·liar l’efecte de la pandèmia i evitar possibles contagis, com per exemple:
-La diferenciació de circuits d’entrada i sortida del personal i de proveïdors.
-L’adaptació de la terrassa per a realitzar les visites amb els familiars, simulacres d’actuació davant un possible cas de Covid-19.
-S’ha instaurat el sistema de neteja hospitalària seguint protocols estrictes de neteja i desinfecció d’espais comuns i de les habitacions.
-Desinfecció i neteja a càrrec d’una brigada especial tots els caps de setmana des de l’inici de la pandèmia,
-L’adaptació de les activitats abans grupals en individuals per a no perdre les capacitats dels usuaris i fer-los sentir vius dins la residència.
-Aixi mateix, s’han potenciat activitats a través de la música, dels sentits i a través de les noves tecnologies amb el programa Stimuluus per a treballar la memòria.-Més enllà de complir rigorosament totes les mesures i protocols imposats pel GOIB, hem desenvolupat protocols específics adaptats a les característiques de la residència.
-S’imparteixen cursos de formació per a totes les persones que treballen al centre sobre mesures de seguretat i ús dels EPIS per evitar contagis i combatre possibles temors.
A més, a la residència fem dos tipus de tests: PCR per a persones residents i treballadores, cada 15 dies, en col·laboració amb el GOIB. I per altra banda, tests ràpids a totes les visites que tenen les i els residents.
Val la pena que la població sàpiga i valori l’esforç i la dedicació que els equips professionals de les residències realitzen diàriament, per garantir la salut i el benestar de les persones usuàries. Donar a conèixer com treballa’m per prevenir possibles contagis ens sembla molt important