Type to search

El passat i el present de les residències

19 de novembre de 2020

Els serveis socials són un instrument per afavorir l’autonomia de les persones, per millorar les condicions de vida, per eliminar situacions d’injustícia i per afavorir la inclusió social.

Amb l’objectiu de maximitzar la satisfacció i seguretat de les persones usuàries, les seves famílies i el seu entorn proper, enEquip implementa un pla de qualitat, ajustat sempre a les necessitats i característiques de cada servei.

Aquest pla es desenvolupa a partir d’una sèrie de sistemes de control i seguiment, amb la finalitat de garantir l’excel·lència de l’atenció i els serveis prestats i, per descomptat, establir uns canals de comunicació per informar permanentment a les Direccions dels centres de l’estat i el benestar de les persones residents , així com de les incidències que poguessin produir-se.

Tanmateix, els plans de qualitat inclouen un conjunt d’activitats organitzades que, desenvolupades per personal preparat i en el marc d’equipaments i recursos adequats, promouen els mitjans per prevenir l’aïllament social i les prestacions de suport personal, d’informació, d’atenció i ajut a totes les persones i col·lectius que requereixen suport social.

Un exemple d´aquesta necessària adaptació dels serveis per garantir la qualitat, però per sobre de tot la seguretat i la salut de les persones a les que atenem, especialment en els temps de crisis sanitària que vivim actualment, és l’adopció de nombroses mesures  a la Residencia Sor Maria Rafaela, gestionada per enEquip.

A la Residència s’han duit a terme diferents mesures per pal·liar l’efecte de la pandèmia i evitar possibles contagis, com per exemple:

-La diferenciació de circuits d’entrada i sortida del personal i de proveïdors.
-L’adaptació de la terrassa per a realitzar les visites amb els familiars, simulacres d’actuació davant un possible cas de Covid-19.
-S’ha instaurat el sistema de neteja hospitalària seguint protocols estrictes de neteja i desinfecció d’espais comuns i de les habitacions.
-Desinfecció i neteja a càrrec d’una brigada especial tots els caps de setmana des de l’inici de la pandèmia,
-L’adaptació de les activitats abans grupals en individuals per a no perdre les capacitats dels usuaris i fer-los sentir vius dins la residència.
-Aixi mateix, s’han potenciat activitats a través de la música, dels sentits i a través de les noves tecnologies amb el programa Stimuluus per a treballar la memòria.-Més enllà de complir rigorosament totes les mesures i protocols imposats pel GOIB, hem desenvolupat protocols específics adaptats a les característiques de la residència.
-S’imparteixen cursos de formació per a totes les persones que treballen al centre sobre mesures de seguretat i ús dels EPIS per evitar contagis i combatre possibles temors.

A més, a la residència fem dos tipus de tests: PCR per a persones residents i treballadores, cada 15 dies, en col·laboració amb el GOIB. I per altra banda, tests ràpids a totes les visites que tenen les i els residents.

Val la pena que la població sàpiga i valori l’esforç i la dedicació que els equips professionals de les residències realitzen diàriament, per garantir la salut i el benestar de les persones usuàries. Donar a conèixer com treballa’m per prevenir possibles contagis ens sembla molt important